Analiza wydajności kampanii outdoorowej (case study)
Czyli w jaki sposób klient placeme zaoszczędził 8% na kosztach swojej kampanii OOH w Warszawie, dzięki danym lokalizacyjnym.
Cel
Dla naszego klienta z branży mediowej, przygotowaliśmy symulację jak odbiorcy będą wchodzić w interakcje z kampanią na obszarze wybranej aglomeracji – Warszawy. Celem symulacji była identyfikacja najsłabszych (najmniej rentownych) nośników w kampanii.
Analiza
Badanie zostało przeprowadzone na próbie 3 mln urządzeń mobilnych, które zostały odpowiednio przeważone żeby stanowić zbiór reprezentacyjny dla całego społeczeństwa.
Skupiliśmy się na 3 najważniejszych wskaźnikach:
- ilu UNIKALNYCH odbiorców będzie miał każdy nośnik
(wiele kontaktów tej samej osoby zostało policzonych jako jeden) - jaka jest POWTARZALNOŚĆ odbiorców (ile osób zobaczy więcej niż jeden billboard, zmniejszając w ten sposób jego wartość)
- jakie jest pokrycie geograficzne kampanii (w których dzielnicach i mikroregionach dotarcie jest skuteczne, a które zostały pominięte)
Rezultaty
Wiele billboardów replikuje inne, niepotrzebnie zwiększając koszt dotarcia na odbiorcę. W rezultacie, niektóre nośniki mają koszt pozyskania unikalnego klienta 4x wyższy od średniej .
Analiza zasięgu geograficznego wskazuje, że obecne nośniki kampanii nie docierają do niektórych obszarów (zwłaszcza Grochów, Ursus, Ursynów) w zadowalającym stopniu. Należy rozważyć dodanie lub przeniesienie niektórych nośników, aby dotrzeć również do tych społeczności.
Wyniki analizy pozwalają ocenić, które media wnoszą najmniej do kampanii i mogą być z niej usunięte bez większych szkód dla zasięgu.
Zmniejszyliśmy koszty kampanii o ponad 8%, nie zmniejszając przy tym znacząco jej zasięgu.