Kiedy zaczynamy tracić motywację do chodzenia na siłownię?

W Polsce moda na bycie fit wciąż trwa. Blisko 3 miliony Polaków korzysta z klubów fitness! Zbliża się koniec roku, a więc i czas na postanowienia noworoczne. 1 stycznia to nie tylko początek roku kalendarzowego, to okazja do wprowadzenia zmian na lepsze. Wielu z nas objadając się piernikami w świąteczne wieczory , marzy o wysportowanej sylwetce i przysięga sobie, że po Nowym Roku wciśnie się w ulubione legginsy i tanecznym krokiem uda się na zajęcia zumby. W praktyce, niewielu jednak potrafi wytrwać w tym postanowieniu dłużej niż kilka miesięcy!

Przeanalizowaliśmy ruch  w jednej z największych sieci fitness w Warszawie od grudnia 2018 do listopada 2019, aby przekonać się jak długo utrzymują się postanowienia noworoczne mieszkańców stolicy.

natężenie ruchu od grudnia'18 do listopada'19Wartości nad kolumnami przedstawiają procentowy udział danego miesiąca w całym roku, jeśli chodzi o sumaryczne natężenie ruchu w analizowanej sieci fitness.

Najwięcej wizyt na siłowniach w Q1

Przeskok z grudnia na styczeń nie jest zaskoczeniem i sugeruje silną motywację do efektywnego rozpoczęcia roku. Odnotowaliśmy łączny wzrost ruchu pieszego w pobliżu siłowni o ponad 2/3 między grudniem 2018 a styczniem 2019.

porównanie grudnia'18 i stycznia'19
Również bez zaskoczeń, moc postanowienia noworocznego jest najbardziej skuteczna w pierwszym kwartale roku. Q1 owocował ogółem w 1/3 wizyt więcej niż Q4.

natężenie ruchu Q1-Q4 2019

Marcowy szczyt

Kiedy przyjrzymy się bliżej rozkładowi natężenia ruchu w  poszczególnych miesiącach, widzimy jednak że w Q1 to nie styczeń dominuje. Marzec jest miesiącem o najintensywniejszym ruchu, co oznacza, że od rozpoczęcia roku przez trzy miesiąca nasza motywacja do zrzucenia zbędnych kilogramów wręcz rośnie. Marcowo-kwietniowy szczyt można wytłumaczyć również faktem, że rozpoczyna się wiosna, zaczynamy zrzucać z siebie zimowe okrycia, a odsłanianie sylwetki mobilizuje do zadbania o nią. Co ciekawe, analizując pozostałe kwartały czyli Q2, Q3 i Q4 widać że po wzroście natężenia w pierwszym miesiącu danego kwartału, następuje spadek aż do rozpoczęcia kolejnego. Wystarczy spojrzeć na kwiecień, lipiec (chęć zrobienia formy na ostatnią chwilę przed wakacjami?) i październik (może to ochłodzenie zmusza do przeniesienia aktywności sportowych pod dach siłowni?).

Jednym z największych wyzwań dla każdej marki fitness jest angażowanie swoich klientów przez cały rok. Chociaż taktyki marketingowe z początku roku skutecznie wykorzystują zapał noworocznych postanowień, istnieją wyjątkowe okazje do zwiększenia frekwencji w innych momentach roku. Sieci fitness mogą tworzyć kampanie marketingowe, których celem jest zwiększenie frekwencji w okresach jesiennych lub zachęcenie do kontynuowania wizyt od marca/kwietnia.

Już teraz sprawdź, jak działa Placeme.
Załóż darmowe konto.

Skontaktuj się z nami

przygotujemy dla ciebie indywidualną ofertę · znajdziemy najlepsze miejsce dla twojej działalności

lub Zarejestruj się
przygotujemy dla ciebie indywidualną ofertę · znajdziemy najlepsze miejsce dla twojej działalności