3 praktyczne zastosowania danych o lokalizacji klientów

Uwzględnienie danych lokalizacyjnych w górach informacji wykorzystywanych przez biznesy typu brick-and-mortar w obecnych czasach nie jest już kwestią „być może” – to konieczność.

Firmy  działające na rynku fizycznym jeszcze do niedawna miały mglisty obraz swoich klientów, podczas gdy sprzedawcy internetowi posiadali precyzyjną wiedzę dotycząca 100% swoich kontrahentów. Mobilne dane lokalizacyjne zbliżają kanał tradycyjny do cyfrowego pod względem dostępu do szczegółowej wiedzy o klientach, pozwalając reagować szybciej i bardziej efektywnie.  Co zrobi globalna sieć sklepów typu convenience chcąc lepiej dopasować asortyment do potrzeb klientów? Sięgnie po dane lokalizacyjne. A sieć restauracji typu fast-food, chcąca uniknąć kanibalizacji swojego biznesu, którą może spowodować ekspansja? Jak wyżej. Oto najistotniejsze zastosowania danych mobilnych, które mogą zapewnić biznesowi przewagę konkurencyjną:

Zrozumienie intencji i preferencji zakupowych konsumentów

Dane mobilne są wyjątkowo pomocne w zrozumieniu wzorców ruchu klientów w bardzo drobnych szczegółach. Dzięki nim jesteśmy w stanie zidentyfikować profile osób odwiedzających punkty sprzedażowo-usługowe i to jak zmieniają się one w zależności od pory dnia/tygodnia lub sezonu. Widzimy gdzie, jak często chodzą klienci (również jakie punkty konkurencyjne odwiedzają) oraz ile czasu przebywają w tych miejscach. Umożliwia to poznanie ich nawyków zakupowych i w konsekwencji odpowiadanie na ich realne potrzeby poprzez dostosowanie oferty lub promocji do konkretnych grup klientów. Zrozumienie aktywności konsumentów jest również istotne z perspektywy operacyjnej – jakie są godziny szczytu? – ponieważ pozwala na poprawienie jakości obsługi klienta.

Przykład: Poznanie i zrozumienie profilów klientów przekłada się na efektywniejsze w skutkach strategiczne decyzje dotyczące sieci placówek i marketingu.

komiks-wykorzystanie placeme na przykładzie banku

Dopasowanie cyfrowych (i tradycyjnych!) reklam do realnych działań konsumentów

Urządzenia mobilne są swego rodzaju „świadkami” naszych codziennych zachowań w świecie rzeczywistym i są kluczem do utworzenia kompletnej komunikacji omnichannel. Dane ze smartfonów dostarczają marketerom wartościowych informacji na temat konsumentów, które umożliwiają wysoką personalizację kampanii marketingowych, dzięki czemu marka staje się bardziej atrakcyjna dla odbiorcy. Użytkownik smartfonu może otrzymywać od sklepu informacje o promocji, kiedy znajdzie się w jego pobliżu (lub w pobliżu konkurencji). Geotargetowanie pozwala na dostosowanie komunikatu do danego miejsca i czasu jego wyświetlania, oraz sprawia że reklama zostanie zauważona i zapamiętana przez odpowiedniego odbiorcę.
Co do reklam tradycyjnychwiedząc gdzie przebywa nasza docelowa grupa klientów, możemy dostosować również fizyczną obecność naszych reklam do miejsc o największym natężeniu tej grupy (bilbordy, ulotki itp…), tym samym pozwalając skupić się na tylko na miejscach z potencjałem i maksymalizować zwrot z inwestycji. Specjalnie zbudowany algorytm dostarczy informacji, w których sklepach najlepiej przeprowadzić akcję marketingową na dany produkt oraz analogicznie, które produkty powinny być promowane w poszczególnych sieciach.

komiks - wykorzystanie placeme w planowaniu marketingu

Monitorowanie i porównanie punktów/lokalizacji

Zarówno pod kątem zarządzania siecią jak i jej rozwoju. Przejrzysty wgląd w zmieniające się trendy ruchu wokół point-of-sales oraz ich otoczenia, pozwala na natychmiastową identyfikację szans i zagrożeń rynkowych. Analizy sporządzone na podstawie danych lokalizacyjnych umożliwiają porównanie nowych potencjalnych miejsc z istniejącymi, prowadząc do powtórzenia sukcesu obecnych punktów oraz ograniczenia kanibalizacji w procesie ekspansji. Prognozowanie wielkości sprzedaży pod dowolnym adresem minimalizuje ryzyko nowych otwarć – a znając zachowania i ścieżki ruchu konsumentów, oszacowana liczba klientów w danym miejscu nie jest aż tak szacunkowa.

komiks-wykorzystanie placeme w szukaniu nowej lokalizacji

Już teraz sprawdź, jak działa Placeme.
Załóż darmowe konto.

Skontaktuj się z nami

lub Zarejestruj się